‘Zonder bril weer televisie kijken’

Laten we onszelf maar een keer verwennen. Dat was de gedachte van de familie Van Koetsveld van Ankeren over de aanschaf van een Sony 65 Oled televisie. De vakantie schoot er in dit coronajaar bij in, dus mocht het elf jaar oude televisietoestel weleens worden vervangen door een nieuw exemplaar. ,,We willen kwaliteit, dus gingen we natuurlijk naar Koen van Berge Henegouwen’’, aldus Eveline van Koetsveld van Ankeren.

Elf jaar geleden kreeg ze een televisietoestel voor haar 25ste verjaardag van haar ouders. Het toestel deed het nog goed, maar Eveline kreeg steeds meer moeite met het lezen van ondertitels. ,,Dat JVC—toestel kwam al bij Van Berge Henegouwen vandaan. Mijn ouders hielden ook van kwaliteit en waren vaste klant. Dat heb ik eigenlijk overgenomen, dus zeker de laatste jaren haal ik daar alles. Witgoed, mijn audioapparatuur en nu ook weer de nieuwe televisie. Tot nog toe heb ik daar nooit een cent spijt van’’, vertelt Eveline. 

In het verleden kocht ze ook weleens goedkopere spullen, maar daar is ze van teruggekomen. Vaak werkte niet alles zoals ze graag had gezien of had ze achteraf toch liever een andere keuze gemaakt. ,,Ik ben nu redelijk blanco naar de winkel gegaan. Koen luistert heel goed, geeft je alle tijd om rond te kijken en komt vervolgens met advies. Hij is ook heel eerlijk, want als je zegt dat je voor iets geen geld hebt, dan komt hij met een ander toestel. Dat is echt top en ik ben super fan van ze.’’ Dat ze dit keer voor de Sony 65 Oled televisie heeft gekozen, was op advies van Koen van Berge Henegouwen. Eveline: ,,Ik ben brildragend, maar ik kan nu weer zonder bril televisie kijken. Sophie van negen jaar kijkt graag Jeugdjournaal, ik en mijn man Erwin naar natuurseries. De kleuren en het geluid van de Sony zijn prachtig en we zijn allemaal heel blij met dit toestel.’’

Er was nog een andere reden dat ze weer blij was met de keuze voor de winkel aan de Leidse Lange Mare. De technische mannen zijn ruim anderhalf uur bezig geweest om het platte scherm netjes aan de muur te hangen en alles te installeren. ,,Ze gaan niet weg voordat jij tevreden bent. Ze ruimen alle rommel op en zijn beleefd. Zo’n service zie ik niet van een internetzaak. Ik ben sowieso tegen internetkopen, want ik vind dat we de ondernemers in de stad moeten steunen. Dat klinkt misschien ouderwets voor een 37-jarige, maar ik houd van de service. Het is echt niet voor niets dat mijn familie al vijftig jaar klant is bij Van Berge Henegouwen.’’

Artikelen laatste uitgave

Kies een categorie

Archief